Inspectoratul Teritorial de Munca CARAS-SEVERIN

Informaţii privind procedura aprobarii tacite, reglementată de prevederile OUG nr.27/2003, aprobată cu modificări şi completări de Legea nr.486/2003

În conformitate cu prevederile OUG nr.27/2003 şi cu atribuţiile şi competenţele conferite prin lege, Inspectoratul Teritorial de Muncă eliberează acte ce se încadrează în definiţia data de ordonanţă noţiunii de autorizaţie, acte ale căror condiţii de obţinere şi mod de alcătuire a dosarului în vederea obţinerii lor, sunt expuse pe larg, astfel:

 

Protecția cetățenilor în străinătate

Legea nr.156/2000 privind protecţia cetăţenilor români care lucrează în strainatate, modificata si completata (M.Of. Nr.364/04.08.2000)

1. [ Link formular cererii de înregistrare ce trebuie completată de solicitant]

2. Pe teritoriul Romaniei pot desfasura, in conditiile prezentei legi, activitati de mediere a angajarii cetatenilor români in strainatate societatile comerciale constituite in temeiul Legii nr. 31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, inclusiv filialele societatilor comerciale straine, infiintate in România potrivit art. 42 si 44 din Legea nr.31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, care au ca activitate principala "Selectia si plasarea fortei de munca" cod CAEN - 7450, denumite in continuare agenti de ocupare a fortei de munca. ( art.5)

Agentii de ocupare a fortei de munca desfasoara activitati de mediere a angajarii cetatenilor români cu domiciliul in România care solicita sa lucreze pe baza ofertelor de locuri de munca transmise din strainatate de persoane juridice, fizice si organizatii patronale straine, dupa caz.(art.6)

Agentii de ocupare a fortei de munca pot desfasura activitatea de mediere a angajarii cetatenilor români in strainatate daca indeplinesc urmatoarele conditii:

a) dispun de spatiul si de dotarile necesare pentru buna desfasurare a activitatii, asa cum acestea vor fi precizate in metodologia de aplicare a prezentei legi;

b) au incadrat in munca personal cu experienta in domeniul fortei de munca;

c) au organizata o banca de date care sa cuprinda ofertele si solicitarile de locuri de munca in strainatate, informatii referitoare la conditiile de ocupare a acestora si la calificarile si aptitudinile solicitantilor aflati in evidenta lor;

d) au incheiat cu persoane juridice, persoane fizice si organizatii patronale din strainatate, dupa caz, contracte care contin oferte ferme de locuri de munca;

e) sunt inregistrati la inspectoratul teritorial de munca in a carui raza isi au sediul."

3. În vederea înregistrării societăţii solicitante: Inspectoratul Teritorial de Muncă Caraș-Severin va verifica îndeplinirea condiţiilor enumerate mai sus, la sediul societăţii.

 

Protecția maternității

OUG nr.96/2003 privind protectia maternitatii la locurile de munca(M.Of. nr.750 din 27.10.2003)

Lista cu documentele necesare pentru obtinerea avizului consultativ, din partea ITM Caraș-Severin:

-copia deciziei de incetare a raportului de munca avut de catre angajator si o salariata prevazuta la art. 21 din OUG nr.96/2003 (gravida, care a nascut recent, care alapteaza)

-copiile documentelor justificative, emise de angajator, ce stau la baza incetarii raportului de munca;

Angajatorul care a incetat raportul de munca sau de serviciu cu o salariata prevazuta la art. 21din OUG nr.96/2003, are obligatia ca, in termen de 7 zile de la data comunicarii acestei decizii in scris catre salariata, sa transmita o copie a acestui document sindicatului sau reprezentantilor salariatilor din unitate, precum si Inspectoratului teritorial de munca ori, dupa caz, Agentiei Nationale a Functionarilor Publici.

Copia deciziei se insoteste de copiile documentelor justificative pentru masura luata.(art.24)

Inspectoratul teritorial de munca pe a carui raza isi desfasoara activitatea angajatorul sau, dupa caz, Agentia Nationala a Functionarilor Publici, in termen de 7 zile de la data primirii deciziei prevazute la art. 23, are obligatia sa emita aviz consultativ corespunzator situatiei constatate.

Inspectoratul teritorial de munca sau, dupa caz, Agentia Nationala a Functionarilor Publici va transmite avizul angajatorului, angajatei, precum si sindicatului sau reprezentantilor salariatilor din unitate.(art.25).

Acest site folosește cookies. Navigând în continuare vă exprimați acordul asupra folosirii cookie-urilor. Detalii---
Sunt de acord